Bayramda Kilo Almayın

Özlenen tatları olası olduğunca haftalara dağıtarak yemek gerektiğini söyleyen Liv Hospital Beslenme ve Perhiz Uzmanı Serap Güzel Ramazan Bayramı kilo almadan geçirmenin püf noktalarını anlattı.

Güne kahvaltı ile başlayın, ara öğünleri atlamayın. Öğle ve akşam yemekleri de yemelisiniz.

Özlediğiniz yiyecekler, kısa süren iftar ve sahur arasında yemek için yetiştiremediğiniz tatlılar olabilir. Özlenen tatları mümkün olduğunca haftalara dağıtarak yemeye çalışın.
Ağırlık kontrolünü sağlayın. Her gün zarar veren veyahut kalorisi yüksek bir şeyler yediğinizde bu size 1-2 hafta içinde kilo aldırabilir. Hem de Ramazan Bayramı süresince konukluklarda yediğiniz tatlılar dahi size fark etmeden 1-2 kilo aldırır. Bu yüzden yeniden günlük beslenme balansı sağlanmalıdır.

Sebzeler sizi kurtaracaktır

Evde olduğunuz öğünleri hafif sebze yemekleri ile geçiştirin; zira dışarıda olduğunuzda, bayram ziyaretlerine gittiğinizde size kesinlikle yiyecek bir şeyler, tatlılar ikram edilecektir. En hafif besinler sebzelerdir, biraz yağlı kızartma yapmadığınız sebzeler, sizin için kurtarıcı öğünlerdir.

Tatlıyı paylaşın

İkram edilen tatlıyı eşinizle, arkadaşınızla paylaşın; porsiyonu azalttığınızda fazla kaloriyi önlersiniz. Tabakta 2 baklava varsa 1 ini bırakın.

Hareketli olun

Yürüyerek gidebileceğiniz yerlere yürüyün, büyük şehirler için belki zor lakin yinede arabayı daha az kullanmaya çalışın. Akşamları yürüyüş yapın, illa spor salonuna, sahile gitmenize gerek yok. Sokağa çıkıp yürüyün. En azından erken saatlerde yenilen ikramların birazını yakmış olursunuz.

Bol su ve düşük kalorili içecekler için

Yaz dönemi olduğu için bol su içmeye devam edin. Sebzelerden oluşan düşük kalorili içecekler hem sıvı ihtiyacınızı karşılar, hem de daha çok yemenizi önler. Aralarda bol sebzeli, naneli, limonlu, buzlu soğuk su için.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.