Göz Sıhhatinizi Korumanın 6 Anahtarı

Sıhhatli Beslenin: 

Göz sıhhatinizi savunmanın yolu da beslenmeden geçer. Omega-3 yağ asitleri, çinko, C ve E vitaminleri yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakt gibi göz problemlerinin oluşumunu engeller. Bunun için somon, orkinos ve diğer yağlı balıkları, yumurta, fındık, fasulye, portakal gibi besinleri hayatınıza dahil edin. Dengeli bir perhiz sıhhatli kilo vermenize ve ideal kilonuzu savunmanıza yardımcı olur. Bu da beraberinde obezite ve yetişkinlerde körlüğe kadar giden problemlere kapı aralayan Tip 2 diyabet problemiyle karşılaşma ihtimalinizi düşürür. 

Sigarayla vedalaşın!

Sigara pek çok hastalık gibi göz hastalıklarının da verdiği hasarı artırır. Bilhassa katarakt, optik sinir hasarı ve makula dejenerasyonuna taban hazırlar. 

Güneş gözlüğü takın!

Güneş ışınlarına çok fazla maruz kalınması katarakt ve makula dejenarasyonu rizikonunu artırır. Bu yüzden güneşli günlerde UVA ve UVB ışınlarına karşı gözü savunan güneş gözlükleri seçenek edin. 

Savunucu gözlük kullanın!

İşyerinde veya hanenizde tehlikeli veya havayla taşınarak gözünüze zarar verebilecek materyaller kullanıyorsanız, kesinlikle savunucu gözlük takın.

Bilgisayar ekranıyla aranıza mesafe koyun!

Bilgisayara veya telefon ekranına çok uzun müddet bakmak pek çok göz problemini beraberinde getirebilir. Bunlar; 

Göz yorgunluğu,

Bulanık görüş,

Odaklanma problemleri,

Kuru gözler,

Baş ağrısı,

Boyun, sırt ve omuz ağrısıdır. 

Gözlerinizi savunmak için:

Gözlük derecenizi düzenli olarak kontrol ettirin.

Bilgisayarınızı gözlerinizin ekranının üst bölümüyle aynı hizada olacak şekilde konumlandırın. 

Bilgisayar başında çalışırken pencerelerden veyahut aydınlatmadan meydana gelen parlamayı önlemeye çalışın. Gerekirse parlama önleyici ekran kullanın.

Rahat, destekleyici bir sandalye seçin. 

Göz kuruluğu problemi yaşıyorsanız hekiminizin önereceği yapay gözyaşı damlalarını kullanın ve gözlerinizi sık sık kırpın. 

Her 20 dakikada bir gözlerinizi dinlendirin. Bilgisayar ekranından 20 saniye uzak durun. En az 2 saatte bir kalkın ve 15 dakika ara verin.

Göz hekiminizi düzenli ziyaret edin!

Göz kontrolü de diğer sıhhat kontrolleri gibi önem vermelidir. Bilhassa sinsi ilerleyen ve erken tanıyla kontrol altına alınabilen göz tansiyonu (Glokom) gibi hastalıkların ancak bu kontrollerde fark edilebildiğini unutmayın. Hekiminiz göz kontrolünüzde şahsi ve aile tıbbı geçmişinizin yanı sıra hipermetrop, miyop, astigmatizm, presbiyopi gibi görme, Glokom’u kontrol etmek için göz basıncı ve optik sinir testleri yapabilir. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.