Hipertansiyon Hastalarının Ramazan Rehberi

Hipertansiyonunuz varsa bu testleri mutlaka yaptırınız!

Kapsamlı bir fizik muayene, 

Kan basıncı ölçümü, 

EKG, 

Açlık kan şekeri 

Kolesterol düzeyleri, karaciğer ve böbrek fonksiyon testleri kesinlikle yaptırınız. Ramazan öncesi kan basıncınızı günde 2-3 kez ölçerek düzenli olup olmadığını kontrol edin. Kan basıncı, ideal olarak sabahları uyanınca dinlenmiş halde ve akşam yatmaya yakın olacak şekilde günde 2 kez düzenli ölçülmelidir. Herhangi bir sıkıntı söz konusu olduğunda ölçümler tekrarlanmalıdır. Hipertansiyon ilaçları içinde su atıcı (diüretik) ilaçlar kullanan hastaların çok dikkatli olması, sıvı alımının günde 2 litreden az olmaması gerekir. 

Oruç tutmaya kararlıysanız eğer,

Kan basıncınız bir veya iki ilaçla kontrol altına alınabiliyorsa ve ilaçlarınızı aksatmayacaksanız, hekiminizle görüşüp kan basıncı kontrolünüzü sağladıktan sonra oruç tutabilirsiniz. 

Tansiyonunuzu sabah-akşam ölçünüz. 

İftarda mümkün olarak az ve yavaş yemek yiyin. Gıdaları çok iyi çiğneyin. Biraz çorba ya da bir salata ile başlayıp bir süre ara verdikten sonra yemeğe devam edin.

Tuzu günde 4 gramı (1 silme çay kaşığı tuz 2 gr), geçmeyecek şekilde ölçülü tüketin.

Vücut ağırlığınıza göre 1,5-2 litresi su olacak şekilde soda, taze sıkılmış meyve suyu, ayran, içebilirsiniz. 

Fazla kahve ve demli çay içmekten kaçının. 

Sofranızda salam, sosis, pastırma, sucuk, turşu, tuzlu kraker ve bisküvi gibi tuzlu gıdalara yer vermeyin. Sebze, kurubaklagil ve protein ağırlıklı beslenin. 

Şerbetli tatlılardan uzak durun; canınız tatlı istiyorsa sütlü ya da meyveli tatlıları haftada 2 defayı geçmeyecek şekilde tüketin. Börek ve kızartma türü gıdaları tüketmemeye çalışın.

Mutlaka sahura kalkın. Günlük kalori miktarınızı sahur dâhil olmak üzere 3-4'e bölün.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.