Midenizin Bayram Etmesi İçin Nelere Dikkat Edilmeli

Fakat yeme alışkanlığının böyle ansızın bire değişmesi, hem bayramını hem de tatili zehir edebilir. Bilhassa mide rahatsızlığı olanlar aşırıya kaçmadan, kısaca açık büfeye temkinli yaklaşarak kızartma ve hamur işlerinden uzak durmalı. Liv Hospital Gastroentereloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata mide rahatsızlığı olanların bayram boyunca nasıl beslenmesi gerektiğini anlattı.

Ramazan Sonrası Kilo Almayın

Bir ay boyunca oruç tutmaya alışan mide bağırsak sistemimiz bayramda sanki yeni düşmanlarla karşılaşır. Bayramın vazgeçilmezi ve en güzel yanlarından biri olan hane ziyaretleri beraberinde ikram edilen tatlılar, şekerlemeler sindirim sistemimizi iyice zorlar. Hele ki gün içerisinde 4-5 yer ziyaret edip bu tıp yiyeceklerle beslenmek yorgun midemizin yükünü iyice artıracaktır. Sonrasında gaz şişkinlik karın ağrıları olacaktır. Diğer taraftan lifli gıdalar tüketilmediği için kabızlık kaçınılmaz olacaktır.

Metabolizmayı canlandırın

Ramazan'da uzun müddet aç kalınması neticeninde yavaşlayan metabolizma daha önceki formuna birden bire kavuşamaz. Yavaşlayan metabolizma neticeninde bayramda o 30 günün hevesi ile yapılan ilk kahvaltıda alınan kalorilerin çoğu yağa ve sonrası kiloya dönüşür. Yeniden iftara kadar aç kalmaya alışmış bir metabolizma için, gündüz alınacak yüksek kalorili gıdaların (tatlı, şekerleme gibi) hızla yağa ve kiloya dönüşeceği unutulmamalıdır.Az az, sık sık yemek ve metabolizmayı sık sık uyarmak son derece ehemmiyetli. Badem, avokado, ceviz, çiğ sebzelerin ara öğün olarak tüketilmesi bu istikamette pozitif tesir yapacaktır.

Bayramda kahvaltılara dikkat!

Bayram da kahvaltılara dikkat edilmelidir. İlk olarak insülin salınımını az uyaracak, tokluğu pekiştirecek gıdalar seçenek edilmelidir. İlk kahvaltılar netlikle kızartma, hamur işi veyahut tatlı içermemeli. Klasik diye deyim edebileceğimiz peynir zeytin yumurta bal ve bol miktarda yeşil sebzeler seçenek edilmelidir. Yeniden gün içerisinde klasik Türk mutfağı olarak isimlendirebileceğimiz (az yağlı ve salçalı olacak şekilde) zeytinyağlı yemekler, çorbalar, sebze yemekleri seçenek edilmeli. Tatlı olarak baklava börek tarzı gıdalar yerine sütlü tatlıları, meyveli dondurmalı seçenek etmek gerekir. Tüm bu gıdalar gaz ve şişkinlik oluşumunu azaltacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.